A mesterségesintelligencia-alkalmazások térnyerése számos reakciót váltott ki a morális pániktól a „már megtörtént” leereszkedő kézlegyintéséig, ám e válaszok mögül gyakran hiányzik az elmélyült elemzés. A Médiakutató szerkesztősége ezért most felhívást tesz közzé: olyan tanulmányokat vár, amelyek a mesterséges intelligencia (MI) és a média kölcsönhatásait elemzik. Különösen a következő témák merülnek fel:
Szerényi Szabolcs:
Szerényi Szabolcs:
Reklám és művészet komplex kapcsolatrendszere és kutatási lehetőségei
Tanulmányomban arra teszek kísérletet, hogy minél alaposabban, számos példával illusztrálva mutassam be a művészet és a reklám között fennálló szoros és összetett kapcsolatrendszert, egy kapcsolati ábrán is megjelenítve azt. Megpróbálom áttekinthetően rendszerezni e két terület összefüggéseinek legfontosabb dimenziót, majd bemutatom a művészet reklámokban való felhasználásának legfőbb marketingkommunikációs céljait és hatásait, valamint további kutatási irányokat fogalmazzak meg.
Kulcsszavak: kultúra, marketing, marketingkommunikáció, média, művészet, reklám
Reklám és művészet komplex kapcsolatrendszere és kutatási lehetőségei
Médiakutató 2023. tavasz 71-83 o. https://doi.org/10.55395/MK.2023.1.5
A Médiakutató Alapítvány fő tevékenységeként immár 24. éve adja ki a Médiakutató folyóiratot. A lap rendszeresen közöl szaktanulmányokat a médiajog,
a médiapolitika, a médiaszociológia és a médiatörténet területéről, számos tanulmánya tananyaggá vált a felsőfokú kommunikáció- és médiaképzésben.
Minden nyomtatásban megjelent tanulmány elérhető honlapunkon (www.mediakutato.hu) is. A szerkesztőség díjazás nélkül, társadalmi munkában dolgozik.
Amennyiben fontosnak tartod a Médiakutató fennmaradását, kérjük, támogasd munkánkat!
A szerkesztőség
Adószámunk: 18687941-2-43
„Szomszédok közt” pódiumbeszélgetés
Kérdez: Bajomi-Lázár Péter Médiakutató
Válaszol: Kovács M. András és Lányi Balázs forgatókönyvíró
Magyar Kommunikációtudományi Társaság
Sajtószabadság Központ (rendszeres tevékenységét források hiányában megszüntette)